Kosmologia – nauka duchowa

O poczęciu

Martinus odpowiada na pytania

PDF do pobrania

Kiedy duch żywej istoty mającej się inkarnować łączy się z płodem? Czy dzieje się to natychmiast po poczęciu, czy też, jak sądzą niektórzy, dopiero trzy miesiące później?

Podczas aktu seksualnego między kobietą, w tym przypadku przyszłą matką, a mężczyzną, czyli przyszłym ojcem, następuje szczytowanie, eksplozja boskiej energii pochodzącej z najwyższych światów duchowych. Aby poczęcie mogło nastąpić i aby w jego następstwie powstał płód, aura obojga przyszłych rodziców, to znaczy duchowa energia, jaką mają podczas szczytowania, musi połączyć się z aurą istoty mającej się inkarnować. Uczucie przyjemności, uczucie błogości, jakiego para doznaje w szczytowej chwili aktu seksualnego, i aura istoty przebywającej w duchowych światach są tego samego rodzaju. Oznacza to, że w chwili orgazmu przyszli rodzice mają taką samą energię duchową jak istota zamierzająca ponownie inkarnować w świecie fizycznym. Jeżeli jej aura będzie w doskonałej harmonii z aurą przyszłych rodziców, wtedy następuje powiązanie pomiędzy nimi.

Biologiczny aspekt poczęcia to zapłodnienie komórki jajowej znajdującej się w organach rodnych kobiety przez nasienie mężczyzny. Jest to początek tworzenia się płodu. Dalszy fizyczny rozwój zapłodnionej komórki, a następnie płodu odbywa się poprzez czerpanie energii dostarczanej przez organy rodne kobiety. Duchowy aspekt poczęcia zaczyna się powiązaniem aury, jaką posiada oczekująca na inkarnację istota, z aurą przyszłych rodziców, jaką mają podczas aktu seksualnego. Po powiązaniu się aur duch inkarnującej istoty tchnie życie w zapłodnioną komórkę jajową i wypełni ją swoją mocą. Tak więc biologiczną pieczą nad płodem roztaczają organy rodne przyszłej matki, a duchową pieczę nad rozwojem płodu sprawuje duch inkarnującej istoty. Stan kondycji psychofizycznej inkarnującej istoty i rozwinięte przez nią we wcześniejszych wcieleniach talenty i zdolności mają decydujący wpływ na rozwój płodu i jego kondycję. Od nich zależy, jaki nowo poczęta istota będzie miała organizm, czy będzie on doskonale zdrowy, czy nie. Ponieważ w rozwoju płodu bierze udział duch inkarnującej istoty, a zatem także jej jaźń, płód już od samego początku życia w łonie matki jest żywą istotą.

Tytuł oryginału: „Spørgsmål nr 20”. Publikacja w biuletynie „Kontaktbrev” 1950. © Martinus Institut 1981. Przekład: Tadeusz Hynek. Korekta: Anna Popis-Witkowska.